Česta pitanja korisnika i odgovori na ista:
Cijeli postupak moguće je riješiti isti dan, te se može početi s knjiženjem Vaše dokumentacije bez obzira gdje se trenutno nalazite.
Za to ne postoje zapreke. Dokumentaciju nam možete slati elektronski putem naše aplikacije ili poštom (dostava od vrata do vrata). Vaš knjigovodstveni tim je dostupan telefonski, e-mailom, ili putem Skypea za bilo kakve upite. Naši klijenti posluju na području cijele Hrvatske.
Vašu knjigovodstvenu dokumentaciju ćemo obraditi u roku do 5 radnih dana od dana zaprimanja iste.
Knjigovodstvene usluge moguće je ugovoriti na bilo koji datum u tijeku poslovne godine na način da se prenesu zaključna stanja na određeni datum.
Ne, minimalni rok pružanja računovodstvenih usluga nije propisan ugovorom.
Cijenu usluge određujemo prema djelatnosti i veličini Vašeg poslovanja. Prije određivanja cijene razgovarat ćemo s Vama kako bismo upoznali Vaše poslovanje te procijenili prosječan broj knjigovodstvenih stavaka, vrijeme potrebno za vođenje Vašeg knjigovodstva te Vam u skladu s time ponuditi cijenu knjigovodstvenih usluga.
Računovodstvena se dokumentacija najčešće dostavlja mjesečno. Moguća je i dvotjedna dostava, a najveći klijenti zahtijevaju obradu računovodstvene dokumentacije na tjednoj odnosno na dnevnoj bazi. Što je ažurnija dostava dokumentacije, ažurnija je i njena obrada, te je na taj način moguće bolje pratiti Vaše poslovanje.
Da. Vašu dokumentaciju možete dostavljati elektronski. Prilikom ugovaranja usluge, razgovarat ćemo s Vama i vidjeti koja bi opcija bila obostrano najbolja.
Mi. Po dobivenoj punomoći, propisane izvještaje šaljemo u Vaše ime elektronskim putem Poreznoj upravi, FINI, HZMO-u, HZZO-u i drugim institucijama.
Da. Ukoliko imate potrebu pratiti Vaše troškove po podružnicama, organizacijskim jedinicama, EU i drugim projektima, ili drugim mjestima troška odnosno profitnim centrima, Vaše knjigovodstvo vodit ćemo prema definiranoj analitici.
Ne. Svo vođenje Vašeg knjigovodstva, obračune plaća i drugih dohodaka, izradu financijskih i poreznih izvješća i slično obavljaju isključivo naši zaposlenici.
Da. Nakon što s nama ugovorite računovodstvene usluge, obavijestit ćemo Vas o kontaktima Vašeg tima, a Vašem se voditelju/ici možete obratiti na više načina: telefonski, e-mailom, faxom i/ili putem WhatsUp-a.
Još “malo” opširnijih odgovora
Osim aktivnosti i poslovnih procesa koje knjigovodstveni servis redovito odrađuju za poduzetnika, poduzetnici često knjigovodstvu upućuju i izvanredne administrativne zahtjeve koji u pravilu nemaju veze sa računovodstvom kao znanstvenom disciplinom, niti sa knjigovodstvom kao poslovnom vještinom, nego su ti zahtjevi upućeni knjigovodstvu jer za poduzetnika to nema tko obaviti, ili pak poduzetnik pogrešno podrazumijeva da i takvi zahtjevi spadaju u cijenu koju plaća knjigovodstvu, ili se pak poduzetnik želi rasteretiti tih obaveza itd.
Takvi zahtjevi su na primjer zahtjevi da knjigovodstvo u ime poduzetnika:
- izdaje račune klijentima i kupcima
- priprema naloge za plaćanja ili pak obavlja cjelovita bankovna plaćanja
- kreira dokumente skladišnog poslovanja (primke, kalkulacije, izdatnice, otpremnice)
- kreira dokumente komercijalnog poslovanja i prodaje (narudžbe, ponude, praćenje naplate)
- kreira dokumente marketinga (reklame, oglasi, marketinške kampanje)
- kreira druge dokumente, kalkulacije ili izvješća na zahtjev poduzetnika
- kreira druge dokumente, kalkulacije ili izvješća na zahtjev banaka i javnih institucija
- različiti drugi povremeni i izvanredni zahtjevi
Ni jedan od navedenih administrativnih poslova ne spada u redovite usluge koje nude knjigovodstveni servisi nego u izvanredne usluge koje će za vas obaviti knjigovodstveni servis kada i ako nađe vremena za njih. Naime svi navedeni poslovi spadaju u poslove o kojim bi sam poduzetnik ili njegovi zaposlenici trebali brinuti svakodnevno, u realnom vremenu (On-Line poslovi), dok se knjigovodstvu obično prepuštaju poslovi sa rokom izvršenja početak mjeseca, 10 ili 15 u mjesecu, kraj mjeseca, kvartalno, na kraju godine itd. (Off-Line poslovi) na temelju čega knjigovodstvo onda organizira svoj rad, odnosno kalendar obaveza za više poduzetnika slijedno, a ne samo za (vas) kao jedinog poslovnog partnera. Pogrešno je očekivati od knjigovodstva da brine vaše (On-Line) brige, iako će se većina knjigovođa pokušati uključiti u vaše tekuće probleme ako zatražite pomoć makar vam i ne mogli pomoć.
Stoga ukoliko smo prihvatili da za vas obavimo neke od gore navedenih poslova, onda to znači da smo pronašli dovoljno slobodnog vremena i koncentracije da ih obavimo za vas, naravno uz izvanrednu nadoplatu usluga za izvanredne zahtjeve, što ne možete očekivati u redovitoj cijeni knjigovodstvenih usluga.
Kod nas se u konačnici sve svodi na naš vremenski angažman, odnosno broj radnih sati koje odradimo za klijenta. Pritisnuti konkurencijom i mi stalno usavršavamo naš cjenik usluga, nastojeći poslovno korektno i tržišno konkurentno procijeniti koliko efektivno traju poslovne aktivnosti koje obavljamo za klijente. Trajanje tih usluga je već standardizirano za većinu klijenata, mada si zadržavamo pravo da pojedinim klijentima i individualno prilagodimo cjenik, odnosno trajanje pojedinih aktivnosti o čemu će te biti informirani pri izradi ponude ili dogovoru suradnje.
Na temelju čega mi točno procjenjujemo efektivni utrošak radnog vremena, i ima li tu praznog hoda, klijentu u konačnici i nije bitno jer ga na kraju zanima samo konačan iznos naših usluga na kraju mjeseca.
A naša procjena utroška radnog vremena služi najviše nama kako bi smo izbjegli neprofitabilne i po nas loše dogovore na samom početku, a onda i nezadovoljstvo ili frustracije u budućoj suradnji. Za klijenta je bitno da uvijek dobije transparentan obračun naših knjigovodstvenih usluga, a o tome jesmo li mu preskupi može odlučiti u svakom trenutku.
Kod dosta poduzetnika prevladava stereotipna zabluda da postoji neka fiksna cijena knjigovodstvenih usluga, unaprijed određena, te da poduzetnik samo treba „iz izloga“ odabrati najnižu ponudu. Rezultat je to kaosa na tržištu ponude i potražnje koji je uglavnom nastao zbog nelojalne i nekompetentne konkurencije onih koji te usluge obavljaju i nude bez pretjerane odgovornosti, kao i zbog različitih nerealnih očekivanja i stereotipnih zabluda poduzetnika naspram knjigovodstvenih servisa. Bolje rečeno oni koji nude knjigovodstvene usluge, bez stvarne odgovornosti nude sve „što nekom padne na pamet i što zatraži“ bez obzira na kompetencije i mogućnost izvršenja, a s ciljem da se domognu klijenta, pa makar i za sitan „paušal“ u početku, razmišljajući kako će prije ili kasnije dogovoriti bolje uvjete poslovanja sa klijentom.
S druge strane pak, već dugo obmanjivani poduzetnici već su skoro zaboravili da je za „njihove“ zakonom propisane obaveze dužan skrbiti netko kompetentan (pa makar ne bio njihov zaposlenik) pa se zadovoljavaju bilo čijom i bilo kakvom uslugom i jedino što pitaju kad nazovu knjigovodstvo je po prilici:
Koliko koštaju vaše (imaginarne) usluge na mjesečnoj razini i što sve ulazi u njih ?!?
To vam je po prilici kao da pitate auto servis: Ne filozofirajte nego mi recite, pošto vi popravljate auto i što će te mu napravit? (a bez da ste auto dovezli u servis da ga oni pogledaju, ili da bar znate kakav kvar vaše auto uopće ima !?!).
I da se ne obmanjujemo, mi kao i svi knjigovodstveni servisi prodajemo različite administrativne i intelektualne usluge a vi trebate neke od tih usluga „redovito“ a neke „povremeno“ a neke „izvanredno i hitno“. Ovisno od toga što tražite, kod nas će vam sve to biti transparentno obračunato i naplaćeno po našem važećem cjeniku. Nema pogađanja koliko vrijedi naš posao i za razliku od mnogih kod nas ne postoji „fiksna paušalna cijena“ knjigovodstvenih usluga koju će netko unaprijed platiti a onda „klatiti“ kad mu se i koliko prohtije. Istina, i kod nas postoji minimalni fiksni paušal (koji je doista mali) koji plaćate samo zato što imamo troškove i što mislimo na vas i kad vi ne mislite na nas, bez obzira da li vi i kako poslujete, a sve ostalo se obračunava po važećem cjeniku naših usluga, s kojim vas upoznajemo pri dogovaranju poslovne suradnje ili kod eventualnih promjena koje se tiču vas.
U cijenu knjigovodstvenih usluga uračunata su i kraća stručna savjetovanja i konzultacije, ukupno do 1 sat mjesečno.
Radi se o našim stručnim i iskustvenim savjetima vezanim isključivo za poslovne procese i aktivnosti koje smo ugovorom preuzeli od vas, a za koje se ne trebamo posebno pripremati. Radi se o znanjima „iz rukava“ koje klijentima u pravilu dajemo ako znamo i najčešće besplatno. Na taj način vam možemo vam ponuditi slijedeća vrsta poslovnog savjetovanja:
- Administrativno savjetovanje
- Financijsko savjetovanje
- Porezno savjetovanje
- Informatičko savjetovanje
Opširnija savjetovanja, konzultacije ili informativne razgovor na određenu temu, u formi poslovnih sastanaka, kod nas u knjigovodstvu ili pak kod klijenta na terenu, treba unaprijed najaviti i zatražiti, jer za se njih treba rezervirati termin kao i stručnjake, koji se također moraju pripremiti. Opširnija savjetovanja kao takva naplaćuju se po radnom satu stručnjaka koji obavlja savjetovanje.
Česta je zabluda i pogrešno očekivanje kod mnogih novih, ali i kod nekih „nadobudnih“ poduzetnika kako su knjigovodstveni servisi neka „polu-javna služba“, te kako oni kao takvi imaju „obavezu služiti poduzetnicima“ kao što bi im trebali služiti „javni službenici ili namještenici“ !?
Druga suprotna zabluda i pogrešno očekivanje kod mnogih poduzetnika je da su zaposlenici knjigovodstvenog servisa njihovi vlastiti zaposlenici, koji bi mu trebali biti na raspolaganju kad god on to zaželi i koliko god on to puta zaželi, te da su kao takvi u obavezi „brinuti poduzetničke brige“ kao što ih brine svaki savjestan zaposlenik ili pak sam vlasnik poduzeća.
I sve to za unaprijed definirani i „očekivano skromni paušal“!?!
Zaboravlja se da su knjigovodstveni servisi privatni poduzetnici, koji imaju vlastite zaposlenike, vlastitu organizaciju rada, rokove i termine sa desetine drugih klijenata, i da će za svakog klijenta odraditi isključivo unaprijed ugovorene i izvanredno dogovorene poslove, i to samo ako su knjigovodstvu kao takvi interesantni, odnosno isplativi naspram uloženog znanja i utroška radnog vremena.
Ne postoje dakle poslovne obaveze koje poduzetniku redovito ili izvanredno nameće država, banka ili druge institucije o kojima bi „podrazumijevano trebao brinuti knjigovođa“ (a da poduzetnika za njih nije briga). Vaše poduzetničke obaveze nisu naše obaveze ako ih prethodno nismo pismeno ugovorili ili pak na vaš zahtjev naknadno dogovorili. Dakle knjigovodstvo za klijenta ne radi „sve što je netko mislio ili očekivao da radi“, nego samo ono što je dogovoreno.
Također treba napomenuti da mi kao knjigovodstveni servisi, glede naših klijenata, nemamo nikakve obaveze ni prema „javnim službama“ nego smo poslovnim Ugovorom o knjigovodstvenim uslugama, preuzeli neke vaše obaveze prema njima. Ako knjigovodstvo propusti nešto prema javnim službama, one će teretiti vas, a vi onda privatnom tužbom, ili na drugi način možete teretiti knjigovodstvo. Ako pak propustite vlastite obaveze prema javnim institucijama koje niste prepustili knjigovodstvu ugovorom, ponovo će teretiti vas kao poduzetnika. U ovom drugom slučaju najmanje će vam pomoći izbjegavanje odgovornosti prebacivanjem krivnje na knjigovodstvo na način „Knjigovođa nam nije rekao“.
Rokovi za dostavu dokumentacije na obradu proizlaze iz rokova za obradu i dostavu podataka propisanih od nadležnih institucija. S obzirom da knjigovodstveni servisi vode desetine tvrtki (a ne samo vašu) oni si u pravilu i organiziraju i rokove za prijem dokumentacije i njenu obradu, kako bi na vrijeme mogli napraviti sve što je potrebno, za sve poduzetnike sa kojima surađuju, do zakonom propisanih rokova za predaju izvješća javnim službama i institucijama.
Stoga poštujte rokove koje vam odredi knjigovođa. Ako prekoračite rokove, preuzeli ste i odgovornost za neispunjavanje zakonom propisanih obaveza za predaju izvješća.

Nakon temeljitog dogovora o poslovnoj suradnji knjigovodstveni servis bi vam trebao precizno naznačiti i vaše obaveze prema servisu, te rokove u kojima bi ste trebali postupati. Obaveze obično ovise o tipu poslovnog subjekta kojega imate (obrt/tvrtka/udruga) i vrsti djelatnosti kojom se bavite, a bitno mogu ovisiti i o detaljima poslovnog dogovora kojeg ste postigli sa knjigovodstvenim servisom. Ali najčešće redovite obaveze prema knjigovodstvenom servisu su:
- Prikupljanje svih „knjigovodstvenih dokumenata“ koji svjedoče o svim vašim poslovnim događajima u proteklom periodu, njihovo likvidiranje, te uredno razvrstavanje na dokumente koje će te zadržati u vlastitoj evidencije i dokumenata koje će te proslijediti knjigovodstvu na obradu.
- Pravovremena dostava knjigovodstvene dokumentacije po uputama knjigovodstva, kako bi se u zakonskim rokovima mogla napraviti sva potrebna knjiženja. Najčešće je krajnji rok za dostavu dokumentacije do 10-tog u mjesecu za protekli mjesec.
- Informiranje knjigovodstva o svim novonastalim poslovnim događajima u tvrtki za koje bi se moglo očekivati da će utjecati na bilo koju poslovnu evidenciju tvrtke, bez obzira da li ju vodite vi samostalno ili ste ju ustupili knjigovodstvenom servisu.
Ono što je za blagajnika „ispravna novčanica“, to je za knjigovodstvo „knjigovodstveni dokument“. Dakle svaki poslovni događaj mora pratiti originalan „knjigovodstveni dokument“ koji kao takav mora potpuno i istinito svjedočiti o poslovnom događaju, uvijek biti provjerljiv i dokaziv, prije dostave u knjigovodstvo likvidiran i ovjeren od odgovorne osobe. Samo takve dokumente dostavljate knjigovodstvu. Kopije dostavljate knjigovodstvu samo kao privremeno rješenje, jer vam originali iz nekog razloga možda privremeno trebaju ili ih iz objektivnih razloga ne možete dostaviti knjigovodstvu. Knjigovodstvo nikad ne bi smjelo izvršiti bilo kakvo knjiženje na temelju nevjerodostojnog ili nepostojećeg knjigovodstvenog dokumenta. Dokumente i papire koji nemaju financijske ili druge bitne veze sa nekim poslovnim događajem u vašoj tvrtki ne dostavljate knjigovodstvu. Knjigovodstveni servisi u pravilu očekuju da je dokumentacija koja im se dostavlja razvrstana i uredno složena. Stoga molimo da nas pri dostavi dokumentacije poštedite razvrstavanja kojekakve dokumentacije i nagomilanoga papirnatog otpada.
Način dostave „papira“ odnosno knjigovodstvene dokumentacije je stvar dogovora. Obično poduzetnici, nakon što razvrstaju knjigovodstvenu dokumentaciju za vlastitu evidenciju i dokumentaciju za knjigovodstvo, nama dostave dokumentaciju osobno ili pak kurirskom dostavom. Ukoliko se dogovorimo tako da mi preuzimamo dokumentaciju sa vaše adrese, onda to i naplaćujemo u skladu sa našim cjenikom.
- Najjednostavnije rečeno, zato da bi država poduzetniku mogla naplatiti porez. Dakle zakonska je obaveza poduzetnika da vodi sve poslovne knjige i evidencije uredno, ažurno, točno i istinito u skladu sa propisanim pravilima, na način da svaki knjigovodstveni dokument (ili „papir“ kako se kaže u žargonu) svjedoči istinito i neporecivo, o svakom poslovnom događaju koji se desio u poduzetnikovom nastojanju da ostvari dohodak ili dobit.
- Drugi važan razlog zbog čega se vode poslovne knjige je činjenica da ustrojavanje knjigovodstvenih i poslovnih evidencija poduzetniku kao „benefit“ osigurava niz standardnih financijskih i drugih knjigovodstvenih izvještaja, koji kao takvi na sažet i pregledan način osiguravaju poduzetniku cjelovit prikaz njegova poslovanja, na osnovu čega onda poduzetnik u budućnosti može donositi promišljenije i bolje odluke. Inače je poznato da, nakon što poduzetnik započne ozbiljniju poslovnu aktivnost, brzo se prestane „snalaziti“ u svim svojim planiranim i započetim poslovnim aktivnostima ako nema profesionalno ustrojenenih evidencija , odnosno počne se „gubiti“ u svim obavezama koje proizlaze iz poslovnih aktivnosti. Stoga je poduzetnik najčešće prisiljen potražiti pomoć više struka ako i sam nije stručan za sve aktivnosti koje proizlaze iz poslovanja.
Što konkretno rade knjigovodstveni servisi u praktičnom i stručnom smislu suvišno je pitanje i onome tko ga kao takvog postavlja i nema previše smisla u detalje ga objašnjavati, a posebno ne nekome tko je izvan struke kad ionako nije u stanju spoznati sveobuhvatnost i složenost posla kojega obavljaju računovođe i knjigovođe za poduzetnika.
Ali najjednostavnije rečeno knjigovodstvo za poduzetnika prikuplja i obrađuju kojekakve podatke, na osnovu čega onda ustrojava i ažurno vodi različite poslovne evidencije, definirane međunarodnim računovodstvenim standardima, a koje su kao takve našim zakonima propisane kao obavezne. A i sami odgovor na pitanje (što bi sve trebalo raditi da se zadovolji zakon a i poduzetnik) sadrži ne mali dio stručnog znanja na kojega treba znati odgovoriti, odnosno primijeniti ga na određenog klijenta.
A ono što neupućeni poduzetnici najčešće (ili jedino) vide kao rezultat rada knjigovodstva su:
- Prijave radnika na Mirovinsko i Zdravstveno osiguranje
- Popunjavanje i predaja kojekakvih obrazaca u Poreznu upravu i FINA-u
- Obračuni plaća radnika i ispis platnih lista
- Popunjavanje kojekakvih „papira“ i obrazaca za Banke
- Izrada gomile kojekakvih izvješća (koje ionako nitko ne čita)
- Stručno savjetovanje poduzetnika
- Administrativna potpora poduzetniku itd.
Međutim u pozadini je još puno toga što se radi u knjigovodstvu kad vi i ne mislite na njega. Ako vas ipak zanima svaki detalja posla kojega knjigovodstvo obavlja za vas onda je najbolje da krenete samostalno voditi poslovanje vlastite tvrtke i bit će te upoznati sa svakim detaljem knjigovodstvenog posla, nakon čega više nećete postavljati slična pitanja, nego će te vjerojatno više cijeniti stručna znanja, rad, trud i zalaganje knjigovodstva kao struke.
Najbolje se s knjigovodstvom konzultirati i prije registracije tvrtke/obrta u trgovačkom sudu, a najkasnije prije prijave tvrtke u Poreznu upravu, jer vam Porezna već pri prijavi tvrtke/obrta u njihov registar, traži i „Ugovor o knjigovodstvenim uslugama“
Prije sklapanja ugovora sa knjigovodstvenim servisom bitno je što detaljnije konzultirati o modelu poslovne suradnje, jasno iskazati obostrana očekivanja, razjasniti eventualne stereotipne zablude i predrasude, kako bi se na samom početku suradnje postigao što temeljitiji dogovor i sklopio Ugovor o knjigovodstvenim uslugama na obostranu korist. Dobar dogovor na početku suradnje je obično garancija ugodne i uspješne poslovne suradnje u budućnosti. Kao što i inače vrijedi za poslovnu suradnju u poduzetništvu, vrijedi i za suradnju sa prvim poslovnim partnerom, odnosno knjigovodstvenim servisom: Bolje se ne dogovoriti nego započeti lošu poslovnu suradnju.
Kao poduzetnik morate ustrojiti i voditi različite poslovne knjige i evidencije. Neke od njih ste po zakonu dužni ustrojiti i voditi vi kao poduzetnik „na mjestu nastanka poslovnog događaja“, dok samo neke od evidencija ustupate na vođenje knjigovodstvu. Stoga je dobro na samom početku razlučiti što spada u čiju nadležnost i odgovornost.
Još jedna od zabluda novih i neiskusnih poduzetnika je mišljenje da je od presudne važnosti pri odabiru knjigovodstvenog servisa, njihovo dosadašnje iskustvo u djelatnosti koju je započeo poduzetnik.
Sve poslovne djelatnosti se u pravilu sastoje od niza poslovnih procesa i aktivnosti koje poduzetnik i njegovi zaposlenici moraju obaviti da bi u konačnici zaposlenici zaradili plaću a poduzetnik eventualno ostvario i dobit. Knjigovodstveni servisi u pravilu na sebe preuzimaju „samo neke standardne procese i aktivnosti“ koji poduzetnik treba odraditi sa određenim rokom dospijeća (obračuni plaća, prijave, odjave itd) ili pak one koji se standardno odnose na zastupanje pred tijelima javne uprave (HZZO, HZMO, FINA, Porezna). Sve navedene obaveze i aktivnosti u pravilu su slične ili čak iste za većinu poduzetnika, bez obzira na njihovu djelatnost, te nema potrebe da knjigovodstvo ima posebna znanja ili vještine o nekoj djelatnosti. Sve ostala znanja i vještine koje je potrebno imati da bi se izvršile aktivnosti i obaveze specifične za pojedinu djelatnost su i onako u nadležnosti poduzetnika i njihovih zaposlenika.
Zahtjevi za izvanrednim uslugama koje se tiču isključivo vaše djelatnosti se ionako posebno dogovaraju a knjigovodstveni servisi najčešće nemaju vremena ni interesa za njih. A ako pak očekujete besplatne poslovne savjete specifične za vašu poslovnu djelatnost, moramo napomenuti da knjigovodstvo ništa ne radi besplatno a i nije najbolje mjesto za edukaciju o svemu što bi ste vi htjeli znati. Dakle ako nemate posebnih zahtjeva prema knjigovodstvenom servisu, ne morate ni brinuti o pitanju iz naslova.
Imate još pitanja.
Nazovite odmah 099 806 0000
Ovdje smo da Vam olakšamo poslovanje. Javite nam se! Vrlo rado ćemo odgovoriti na sve Vaše upite.